• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vattenfall, inga fakturor??

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Nu har det gått två månader på raken utan att jag fått någon elräkning från Vattenfall. Finns alltså ingen "skapad" faktura. Förra året hoppade de en månad och då ringde jag och fick till svar att " så länge ingen räkning är skapad så behöver du inte oroa dig för då går det inte att betala, det kommer senare".

Det blir tre månaders ihopslagning alltså, minst, och jag har ju horribla elpriser ytterligare ett år så jag börjar känna mig kvävd. Jag lägger undan pengar och har koll på förbrukningen men jag tycker ändå att det här är väldigt konstigt. Någon som vet varför denna el-jätte inte skapar fakturor enligt överenskommelse?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
653
Mottagna reaktioner
334
Poäng
487
Nu har det gått två månader på raken utan att jag fått någon elräkning från Vattenfall. Finns alltså ingen "skapad" faktura. Förra året hoppade de en månad och då ringde jag och fick till svar att " så länge ingen räkning är skapad så behöver du inte oroa dig för då går det inte att betala, det kommer senare".

Det blir tre månaders ihopslagning alltså, minst, och jag har ju horribla elpriser ytterligare ett år så jag börjar känna mig kvävd. Jag lägger undan pengar och har koll på förbrukningen men jag tycker ändå att det här är väldigt konstigt. Någon som vet varför denna el-jätte inte skapar fakturor enligt överenskommelse?
Vattenfall fakturerar väl varannan månad om du inte valt själv någon annan fakturerings intervall har jag för mig.Har du haft mätaren utbytt nyss eller av nån annan orsak gör så dom inte kan läsa av dina mätvärden just nu.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 680
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Kan du ändra faktureringen till månadsvis på "mina sidor" ?
Det är möjligt att dom har en minimissumma dom inte går under
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Jag har faktura månadsvis, har haft det de senaste två åren och med mitt gräsliga elpris är jag aldrig nära någon minisumma. Mätvärden har dom, jag ser det när jag loggar in på deras sida. Men tack för input, detta är dock obegripligt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 680
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Byt elhandelsleverantör till någon som är mer pålitlig att fakturera, så får du iaf en del av kostnaderna löpande.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Japp, ska byta så fort det här bundna elpriset går ut. Jag räknar ned för varje månad!
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
653
Mottagna reaktioner
334
Poäng
487
Jag har faktura månadsvis, har haft det de senaste två åren och med mitt gräsliga elpris är jag aldrig nära någon minisumma. Mätvärden har dom, jag ser det när jag loggar in på deras sida. Men tack för input, detta är dock obegripligt.
Om dom bytt mätare så är det säkert fördröjning på faktureringen pga att insamlat mätvärde är felaktig dom ska bara fakturera faktisk förbrukning.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 295
Mottagna reaktioner
1 113
Poäng
897
Jag råkade ut för samma sak i februari. Men det var pga dom gjorde strömavbrott i 4 timmar. Då drog dom av 400 kr av räkningen vilket resulterade att summan är för låg för att skapa en faktura. Så jag kunde bortse en hel månad pga detta. Månaden efter fick jag faktura som vanligt utan andra kostnader
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp